blatte bil doktorn

Var och meckade med bilen, först var jag på biltema å handlade körde till verkstaden och börja mecka lite, när jag körde därifrån kom jag på att jag hade glömt att måntera på mitt bränsle filter som jag oxo hade glömt att köpa.
så jag kör tillbaka till biltema och köper  ett bränsle filter  och passa på att köpa lite nya delar till mitt avgasrör för de e hål i den, plockar på mig allt går fram till kassa betalar  och stressar ut för att hinna i tid till verkstaden innan bokningen stänger, jag kommer fram till verkstaden i tid och hinner boka in mig,.

kör upp på liften och lyfter upp bilen då jag kommer på att jag betalade för sakerna men jag tog dem inte så de ligger kvar på rullbandet i biltema, här har jag nu redan hållt på med bilen och kört runt å handlat i sex timmar.. Men men vad gör man så du som jag e så jag hissar ner bilen och kör gasen i botten tillbaka till biltema, som tur va hade den ”söta” kassörskan med vårtan på näsan lagt undan mina saker .
Tar mina saker å plattan i mattan tillbaka till verkstaden..

Nu e kl mer än sex så det kostar 3,5 kr i minuten att mecka med sin bil i verkstaden, så snål jag tänkte jag att jag hinner byta allt på 30 min å snabbade mig på som fan. Utan att ha mätt och räknat ut att om saker jag köpt passar eller är rätt storlek, tar jag min vinkel slip å skär av avgasröret på två ställen…

När de så väll är dags att montera på de delar jag köp visade det sig att de va för långa å tjocka,
Fan gör jag nu tänkte jag med hela avgassystemet hängande och av klippt på två ställen.
Som tur va hade killen som meckade brevid mig byt hela sitt avgassystem å kastat det gamla. Så jag börja inspeltera det, jag räknade ut att om jag skär av han gamla avgasrör på 6 olika ställen så får jag fram ett tre bitar som jag kan trycka ihop och få att passa min bil..

Så jag började kapa de gamla avgasröret, fick fram mina  tre bitar som jag satte ihop med avgasbandage,avgaspasta och lim som tål värme, efter som jag inte hade nån svett och inte ens vett hur man använder en så var jag tvungen till att köra mitt eget hemma fix style.

För edgångs skull hade min konstiga mattematiska räkning funkat som planerat nästan i alla fall, de av klippta delarna passade min bil men jag var tvungen att kära upp en lite bit till på min bils avgasrör för att få allt att passa bra, när jag tryckt ihop allt drog jag på massa värmetåligtlim och avgassystemsbandage. Å allt såg bra ut.
Bilen brumade inte så mycket å att var som jag trodde! 

Tills det var dags för besiktning nu i fredas.. Mina avgas värde var för höga. Men va fan
Snubben på besiktningen hissade upp bilen å kollade på avgassystemet å skrattade å frågade vilken idiot som fixat det så..mekanikern sa jag. Så börja jag svära åt den dumma ”mekanikern” som fixat min bil.  Besiktnings snubben sade att ”mekanikern” hade kapat av katalysatorn och en front rörs mekanism nåning som jag inte fattade mig på.

Så han underkände mig å skickade iväg mig igen. Men vad han inte visste var att jag hade fler knep liggande i bakfickan. Så jag körde till närmaste bensin mack å tankade på lite etanol i min blyfri 95 bil och hällde i lite t-röd eller klykor ja nåt sånt konstigt (finns att köpa på macken) å d i tanken å så tryckte jag i några kaffe filter i avgasröret å körde till de andra  Besiktningsstället som ligger en bit utanför stan..

Å nog som sablans bajskorv korv klarade min bil besiktningen¨utan anmärkning AHHAHAHAHAHAH och detta är bevis på att hemma meck/ blatte meck funkar utmärk billigt å bra, men det dåliga är att men vet inte hur länge det håller men jag hoppas på det bästa. Går det sönder så är det bara till att göra samma sak igen.

Love and peace

Blatte bil doktorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback